donderdag 30 januari 2014

Dag 29 - O jee gezondigd

Vandaag heb ik voor het eerst gezondigd; suiker gegeten dus. Ik haalde zelfgebakken spekkoek uit de vriezer, omdat ik al die pompoenpuree anders niet kwijt kon en had bedacht deze spekkoek wel aan het bezoek te kunnen serveren. En dat deed ik ook, maar er bleef ook nog wat over. En toen kon ik toch echt niet de verleiding weerstaan en nam een stukje. Ik heb er eigenlijk niet eens echt van genoten en dat vind ik nog het ergste. Het was gewoon lunchtijd en ik had dus gewoon iets gezonds moeten pakken en even rustig moeten gaan zitten. De klok i de keuken bleek ook een half uur achter te lopen, daardoor dacht ik dat het nog wel erg vroeg was voor lunch. Ik had gewoon naar mijn lichaam moeten luisteren dus. Weer een wijze les! Ik heb niet echt last gehad van de suiker denk ik. Hoewel om drie uur kreeg ik een enorme energiedip en heb ik nog een half uurtje op de bank geslapen. Maar kan ook gewoon komen doordat ik het vandaag best druk had.

En foto's maken vergat ik vandaag ook een beetje...

Ontbijt
pompoenpannenkoek met appel en kaneel

tussendoor 's ochtends
stukje spekkoek

Lunch
2 tosti's van speltbrood met geitenkaas

Tussendoor 's middags
peer

Diner
Nasi met tofu en pindasaus

's avonds
home made warme chocolade
sinaasappel

Morgen gaan we een weekje op vakantie. Ik heb me goed voorbereid door een weekmenu te maken en alle boodschappen al gekocht te hebben. Ik neem wel wat extra lekkers mee voor 's avonds, maar allemaal suikervrij.

4 opmerkingen:

  1. ik heb al 22 dagen geen snelle suikers meer gegeten ... 10 januari kreeg ik de diagnose diabetes, dan is het natuurlijk meteen gedaan. Afkickverschijnselen heb ik niet gehad hoewel ik toch behoorlijk wat suikers at ... Wat ik wel moeilijk vind is om al die verborgen suikers te vermijden, je staat soms echt versteld als je de ingrediƫnten begint te lezen ... zo heb ik zelfs online musli besteld omdat de meeste musli in de supermarkt suiker bevat!
    Prettige vakantie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent toch niet gestopt omdat je gezondigd hebt? Gewoon met een schone lei opnieuw beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, nee hoor, ik laat me tegenwoordig door 1x zondigen niet gelijk uit het veld slaan. We waren een weekje op vakantie en ben gewoon doorgegaan, maar of vakantie blog ik niet.

      Verwijderen
  3. Dankjewel dat je aan mij denkt! Maar ik bestel ook nooit bij Hello Fresh, dus wie weet kan je er iemand anders blij mee maken.

    BeantwoordenVerwijderen