donderdag 23 januari 2014

Dag 22 - Lipton thee niet suikervrij!

Vandaag zag ik een uitzending van de Keuringsdienst van Waarde over thee. En daar was in te zien dat in de gewone thee van Lipton suiker zit. Het staat op de verpakking als flavour, typisch weer een geval hoe je als consument wordt bedonderd. Nu dronk ik deze thee al niet, maar kan me voorstellen dat ik in een café dit wel had gekozen als "suikervrije optie". Echt onvoorstelbaar dat dit zomaar kan. Dus zelfs als je de etiketten goed leest en let op alle benamingen van geraffineerde suiker, kan je toch nog suiker binnen krijgen. Voor mij een reden om zoveel mogelijk met basisproducten en bio te koken, maar dan nog...

Ontbijt
Yoghurt met 2 kiwi's en zonnebloempitten

Lunch
restje volkoren penne van gisteren met raapsteeltjes, paprika, 
champignon, pijnboompitjes, pesto en feta

Diner
Stamppot met raapsteeltjes, paprika, feta, reste kaas en een likje pesto

toetje: sinaasappel

's avonds
2 kopjes koffie en een beetje veel raw chocolate

1 opmerking:

  1. Ja, erg hè!Je kan het zakje openmaken en als er dan gummy achtige korreltjes inzitten met en kauwgomballen smaak is dat dus de suiker. Weet niet of het in alle thee van Lipton zit, in de uitzending kwam alleen de gewone thee en groene thee aan bod.

    BeantwoordenVerwijderen