dinsdag 14 januari 2014

Dag 13 - ik ga het nog moeilijk krijgen!

Tot nu toe ben ik steeds lekker thuis geweest in een "veilige omgeving". Er waren slechts wat koekjes bij de koffie waar ik "Nee, bedankt" tegen moest zeggen of me gewoon bezig houden met een vergadering en niet de hapjes die op tafel stonden. Maar morgen heb ik een nieuwjaarsborrel, waar iedereen iets meeneemt een Amercian party. Ik maak dadels gevuld met roomkaas. Maar van wat de anderen meenemen heb ik dus geen idee of daar suiker in zit. Ik denk dat ik het meeste maar laat staan en verder op mijn gevoel afga. Mochten de dadels niet zo in trek zijn dan kan ik daar gewoon lekker van snoepen.

Maar over 2 weken hebben we ook een afspraak bij Aziatische vrienden. Daar slooft de gastvrouw zichzelf altijd enorm uit voor het eten en zien ze het als een soort belediging als je niet of nauwelijks eet. En laat in veel Aziatische producten nou ook veel suiker zitten, dingen als ketjap etc. Misschien er toch maar met de gastvrouw bespreken of er rekening mee gehouden kan worden of dat ik zelf iets mee zal nemen?

En dan nog een grote uitdaging. Begin februari gaan we een weekje op vakantie in een huisje in eigen land met familie. Ik ga me hierop goed voorbereiden, neem zelf boodschappen mee, bak wat lekkernijen in het voren en we maken een weekmenu. 

Na de 40 dagen wil ik op dit soort momenten dus wel een soort van uitzondering maken, maar nu nog even niet!

Maar voorlopig eet ik nog even lekker in mijn veilige omgeving. 

Ontbijt
Yoghurt met banaan en pecannoten

Tussendoor 's ochtends 
2 kopjes koffie verkeerd

Lunch
In de herhaling: Boekweitpannenkoeken met kaas en guacamole.
Er was nog wat guacamole over, daar at ik nog een handje rotilla chips bij.

Diner
Gebakken krieltjes met restje pompoentaart en 
bloemkool met een crème fraîche kerriesausje

toetje: 2 kiwi's

's avonds
kopje koffie met een stukje raw chocolate



3 opmerkingen:

  1. Waarschuwing! Neem het niet 'een keertje' vooral nu niet, later kun je het opbouwen. Zou je nu bijvoorbeeld een stuk appeltaart nemen, ben je binnen een uur beroerd en ziek. Althans zo verging het mij.

    Nieuwjaarsborrel, ga nu met een lege maag heen. Dan heb je in ieder geval geen trek. Neem iets te drinken en je eigen dadels. Wie weet wat er nog meer ligt aan suikervrije spullen. Onbewust. Misschien een banaan of appel ofzo.

    Aan de Aziatische vrienden zou ik het uitleggen. Van te voren bellen en ik denk dat je het beste zelf iets mee kunt nemen. Vertel dat je nu in de 'superstrenge fase' zit en dat je later wel af en toe iets met suiker mag (een volgende keer), maar nu echt niet.

    Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie en het delen van jouw ervaring. Ik heb er momenteel helemaal geen moeite mee suiker te laten staan, dus denk dat vanavond zeker wel goed gaat komen.

      Die vrienden bellen vind ik wel lastig, helemaal omdat het eigenlijk vrienden van mijn man zijn. Ze hielden al altijd rekening met mijn vegetarisme, dus heb het gevoel nu nog lastiger te zijn. Maar ik ga het wel doen, want wil niet een soort van terugval krijgen!

      Verwijderen
    2. Ga niet met een lege maar heen bedoelde ik uiteraard.

      Fijn om in je blogs te lezen hoe zich dit heeft opgelost.

      Verwijderen