zaterdag 11 januari 2014

Dag 9 waar blijft de energie?

Ik had gehoopt dat ik na een week al iets meer van de resultaten van suikervrij zou merken. Maar helaas ik bruis nog niet van de energie en heb soms een onbedwingbare zin in lekkers. En dan niet het lekkers wat ik hiervoor als lekker bestempelde als lekker, daar heb ik nu geen zin in, maar dingen als noten, fruit en zelfgemaakt suikervrij lekkers. Ik heb niet het gevoel dat ik te weinig eet, dus waar komt die drang vandaan? Hoort het nog bij de afkickverschijnselen? Gewoon doorgaan maar....de 40 dagen zijn nog lang niet om.

Ontbijt
Schaaltje yoghurt met peer en zonnebloempitten

Tussendoor 's Ochtends
2 koppen koffie met melk 
een handje paranoten

Lunch

Gebakken ei met restjes (tomatensaus, courgete, champignons, ui, aardappel) 
met een beetje bieslook en 2 sneetjes roggebrood. (Foto draait steeds, geen idee waarom)


Tussendoor 's middags
Peer en een plaatje zelfgemaakte kruid-vruchtenkoek

Diner
 volkoren speltpasta met broccoli, courgette, ui, pesto en roomkaas

's avonds
2 plakjes kruid-vruchtenkoek en 5 chocolaatjes
2 kopjes decaf koffie

De kruid-vruchtenkoek is een variant op een recept wat ontving via feestboek. Voor de zoetgheid gebruikte ik: 100gram appelstroop, 100 gram dadelstroop een paar druppels stevia, appel en gedroogde abrikozen. Verder ging er een klein beetje roomboter in, volkorenspeltmeel, wijsteenbakpoeder, melk, speculaas/koekkruiden, kaneel en pecannoten. Manlief vond deze cake erg lekker en at dus zo al een halve cake weg. Het is wel een zware cake. De volgende keer eens kijken of ik hem wat luchtiger kan krijgen door het toevoegen van bakingsoda en misschien een eitje i.p.v. de roomboter.

3 opmerkingen:

  1. Ik ben nu een week bezig met "Grip op koolhydraten" (Gok) van Yvonne Lemmers. Barst van de energie, geen hoofdpijn en snaaihonger meer. Uitgangspunten zullen jou zeker aanspreken. Een aanrader. Ben er twee jaar geleden al eens 15 kg mee kwijt geraakt en nu alweer 2,2 na 1 week. Gr. Bianca. (Ben een trouwe meelezer van je andere blog, reageer eigenlijk nooit, maar zie je nu zo worstelen dat ik niet anders kon. Gokken gaat zo makkelijk!!! Google maar eens)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bianca, leuk dat je een trouwe lezer bent. Dankjewel voor je tip, had weleens over haar boeken gehoord. Ik had een boekenkast vol dieetboeken, maar heb het meeste weggedaan en alleen een paar met ideeën die wel bij mij passen en goede recepten laten staan. Voor inspiratie nieuwe inzichten gebruik ik nu zoveel mogelijk internet en de bieb. Helaas hebben ze deze boeken niet bij de bieb, dan zou ik eens kunnen kijken wat haar idee is. Echt diëten wil ik niet meer, daar werd ik zo ongelukkig van. Dus pas nu langzaam in kleine stapjes mijn levensstijl aan. Ik pak overal uit wat bij mij past in een nieuwe leefstijl.
      Is dit een dieet of ook levensstijl (die vol te houden is, ook als vegetariër?) Bij mij komt wel gelijk de vraag op of die 15 kilo er inmiddels weer aanzit of is afgebleven en je nu verder gaat?

      Verwijderen
  2. Zie je, geen ervaren reageerder... Twee keer ongeveer zelfde reactie (dacht dat de eerste mislukt was!)
    Gokken is geen dieet maar anders eten. Geen "rotzooi" maar puur. Door stress en prive gedoe toch weer gezwicht, oh wat voelde ik me (fysiek ook) niet lekker en weer 8 kg erbij. Nu weer verder en na een halve week snapte ik al niet meer waarom ik ooit stopte met gokken. Voelde me weer zoveel beter!
    Ik las je uitdaging op je andere blog en volgde dit de afgelopen week en kon het niet laten mijn ervaringen met je te delen. Op internet is veel te vinden, het basisboek (en 2 super kookboeken) makkelijk via bol.c te krijgen.
    Gr. Bianca (je mag mijn allereerste reactie wel verwijderen hoor)

    BeantwoordenVerwijderen