vrijdag 10 januari 2014

Dag 8

Vandaag is het begin van de 2e suikervrije week. Omdat ik toch wel nieuwsgierig was of ik was afgevallen op de weegschaal gaan staan. Resultaat ruim een halve kilo afgevallen en daarmee nu weer even zwaar als voor de feestdagen. Daar ben ik blij mee al is afvallen niet mijn belangrijkste doel.

Gisterenavond schrok ik wel even toen ik in de spiegel keek. Ik had donkere kringen onder mijn ogen en zag er dus helemaal niet zo gezond uit. Het kan door de vermoeidheid komen, zoontje slaapt de laatste tijd niet zo goed en ik ga met regelmaat te laat naar bed. Maar ik herinnerde me dat ik laatst ook een ervaring van iemand had gelezen over donkere kringen onder de ogen. Even op internet gekeken dus maar. Het kan duiden op een allergie, vocht te kort of gebrek aan vitamine. Een vochttekort zou best kunnen. Ik ben altijd iemand geweest die weinig dronk. Dus heb vanmorgen gelijk maar een goede start gemaakt met een glas water en twee grote koppen verse munt thee. Daarna bij het ontbijt maar een multivitamine tablet genomen om eventuele tekorten aan te vullen. Die multivitaminen stonden hier toch maar te staan, dus even kijk hoe het bevalt om ze nu weer te nemen. En vanavond maar proberen op tijd naar bed te gaan.


Ontbijt
2 sneetjes spelt/zonnepit brood van de biobakker, belegd met kaas, 
geitensmeerkaas en walnoten. En nog wat sla en tomaatjes erbij.

Tussendoor 's ochtends
2 kopjes koffie met melk

Lunch
Aardappelsalade (nog gekookte aardappels van eergisteren in de koelkast)
met paprika, bosuitje, olijfjes en geitenkaas
met daarbij een dressing van home made mayonaise, pesto en kwark.


Tussendoor 's middags
handje paranoten en een peer

Diner
Speltbodem met daarop van alles lekkers groente en kaas

toetje: mandarijn en appel

's avonds
5 raw chocolate chocolaatjes

Omdat we 's middags een afspraak hadden en ik niet van te voren het avondeten al klaar had gemaakt, 's avonds maar iets makkelijks gedaan. Ik heb altijd een pak kant-en-klare speltpizzabodems in huis. Misschien niet het meest gezonde, maar altijd nog beter dan een diepvriespizza denk ik maar.

Na het avondeten trek in zoet. Ik heb nog volop raw chocolate chocolaatjes in de koelkast staan, dus daar een aantal van genomen.

3 opmerkingen:

  1. Dit is wel precies wat ik gegeten heb, maar drinken schrijf ik niet allemaal op. Ik dronk toch al suikervrij, dus voor mij niet echt een uitdaging. Probeer nu wel vaker een glas water tussendoor te nemen en meer muntthee te drinken. En heb net ook een glas kokoswater genomen, maar dat vond ik niet zo lekker.
    Hoofdpijn heb ik gelukkig niet meer, maar kan nog niet zeggen dat ik me topfit voel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind kokoswater puur ook niet lekker, maar in een smoothie wel, bijvoorbeeld met banaan en boerenkool, eventueel met sinaasappel. Is echt lekker!

      Verwijderen
    2. Ik ben eigenlijk niet zo van de smoothies, maar dit klinkt wel lekker. Even banaantjes kopen dan maar.

      Verwijderen