zondag 12 januari 2014

Dag 10


Ontbijt
Appeltjes, rozijnen en pecannoten even opgewarmd in de pak
in een bakje yoghurt

Tussendoor 's morgens
plak kruid-vruchtenkoek met roomboter
kopje koffie met melk

Lunch
2 krackers met geitenkaas, 1 cracker met kaas,
2 roggebrood met kaas en wat sla/tomaat

Diner
Chili zonder carne volgens dit recept, een echte aanrader

toetje: 2 mandarijnen

's avonds
2 plakken kruid-vruchtenkoek met kopje koffie

Vanochtend was het druilerig weer, een perfect moment om het weekmenu voor volgende week te maken en mijn bestelling bij de biobezorger te plaatsen. Ik pakte er weer eens wat oude vegetarische kookboeken bij. Deze kookboeken heb ik allen eens op een rommelmarkt/kringloop gekocht voor niet meer dan 2 euro per stuk. Het zijn boeken uit de jaren '80-'90 maar juist daarom inspireren ze mij. Er wordt gebruik gemaakt van (voor mij) minder bekende ingrediƫnten en wat ik wel opvallend vond is dat ook hier wordt gesproken over het vermijden van geraffineerde suikers. Veel baksels worden dan ook met honing gemaakt. Dus weer genoeg inspiratie om mee verder te gaan.

Gisteravond zette ik voor het eerst kidneybonen in de week en kookte ze vanmorgen af. Ik verdeelde de bonen in 4 porties, waarvan 3 in de vriezer gingen. De andere portie aten we bij het avondeten. Zelf vond ik ze iets meelderiger dan de kindneybonen uit een potje die ik normaal eet. Misschien iets langer weken/koken? Maar wel een stuk gezonder dan die potjes waar suiker aan toegevoegd is.

Manlief pakte 's avonds nog een speculaaspop te voorschijn, geen idee waar hij die vandaan toverde. Ik zag hem eten, had zelf niet echt trek erin, maar ja zien eten doet eten... Maar ik wilde niet! Het was ook eigenlijk laat, dus ben maar lekker naar bed gegaan...dat doet me lichaam veel beter dan zo'n pop.

En hoe ik me voel? Niet slecht ofzo, maar dat ik nu echt een eneregieboost heb, nee dat kan ik nog niet zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten