zondag 5 januari 2014

Dag 3 - Hoofdpijn en mijn liefde voor restjes

Vandaag dag 3 van mijn suikervrij uitdaging. In het weekend eet ik vaak ongezonder dan door de week. Ik heb een ander ritme, we gaan ergens naartoe of nemen bij het boodschappen doen iets mee voor "in het weekend". Dat laatste kan zijn croissantjes, een zak chips, een bak olijven of koek o.i.d. Nu is er niks speciaals in huis voor het weekend, maar het weekend zal er niet minder speciaal om zijn. Gewoon een rustig weekend met z'n drieën daar kan ik al van genieten.

Vanmorgen kreeg ik na het ontbijt hoofdpijn, we besloten buiten een stuk te wandelen en daar knapte ik van op, maar echt helemaal top fit voel ik me niet, voel me moe.

Ontbijt

Voor het ontbijt bakte ik deze crackers. Ik had geen chia zaad in huis, dus heb het gewoon met de andere ingrediënten gemaakt. Lekker, maar mag van mij nog iets krokanter, dus de volgende keer doe ik het nog iets langer in de oven.

 Ik at er twee belegd met kaas en daarbij nog een restje salade van gisterenavond met een tomaatje erbij. Daarna volgde er nog een peer een kop koffie.

Tussendoor ('s ochtend)
kop thee

Lunch
Ik hou van restjes van de vorige dag om te eten met de lunch. Sommige mensen vinden het saai om 2 dagen achter elkaar hetzelfde te eten, maar wat is er nu saaier dan elke dag brood? Ik at er wel nog een tomaatje bij. En nam een kop thee en glas water.

Tussendoor ('s middags)
water

Diner
Nog een halve groene kool die dringend op moest, dus met wat andere dingen maakte ik daar nasi van. Niet met ketjap zoals ik gewend ben (ook in de zelfgemaakte pindasaus), maar met een sojasaus zonder suiker. Voor een klein beetje een zoetje in de pindasaus gebruikte ik een lik dadelstroop.

Nasi eten we altijd met lekker veel groente. Beetje pindasaus, eitje en gefrituurde uitjes erbij, lekker! De zelfgemaakte zoet-zuur liet ik deze keer staan, want daar zit wel flink suiker in.

toetje: een appeltje

Na het eten wel even trek in iets, maar met een kop thee en daarna nog een decaf koffie was deze trek zo weg. Wat me opviel is dat ik vandaag helemaal geen trek had ik tussendoortjes, ben het gewoon vergeten. Komt dit doordat ik suiker nu laat staan? Of is het gewoon toeval en kwam het doordat we later ontbeten en lunchten, waardoor de maaltijden gewoon dichter op elkaar zaten. We zullen het zien.

2 opmerkingen:

  1. Crackers zien er lekker uit. Die ga ik onthouden.
    Ik deed wel eens:
    lijnzaad 10 minuten weken in een paar lepels water
    het papje wat je dan krijgt uitsmeren op bakpapier
    in de vorm van crackers
    dat 1,5 minuut (dacht ik 2 of 2,5 kan ook, je ziet wel wanneer het klaar is)
    Het lijnzaad is nu aan elkaar gesmolten/geplakt tot een cracker.
    Heel lekker met een plak kaas erop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh met lijnzaad is natuurlijk ook makkelijk en sneller klaar :-)
      Worden de crackers bij jou ook zacht als je ze bewaard? Ga proberen die van eergisteren even op te piepen in de oven. Of maak je steeds gewoon de hoeveelheid die je wilt? Kan ik me wel voorstellen bij 2 minuten in de oven, maar bij 15 minuten, dat vind ik dan weer een beetje zonde....

      Verwijderen