vrijdag 7 februari 2014

Dag 30 t/m 36 terug van weggeweest

Afgelopen week waren we weg met de familie. Pff, hoe ga ik dat nu weer aanpakken dacht ik van te voren. Maar ik was vastbesloten me toch zoveel mogelijk aan mijn suikervrije uitdaging te houden deze vakantie. Ik vroeg de familie dus of ze het goed vonden als ik de avondmaaltijden ging maken en gelukkig vonden ze dat prima. Ik stelde een weekmenuutje op en mailde dat door, met daarbij de suggestie dat iedereen voor zichzelf evt. nog iets extra's mee kon nemen ofzo. Voor ontbijt, lunch en tussendoortjes nam iedereen zijn eigen dingetjes mee. We namen voor een hele week eten mee, dat is ook nog eens lekker low budget!

Dit was het weekmenu:
vrijdag (nog thuis, makkelijk weet eigenlijk niet meer precies wat)
zaterdag - pasta met spinazie en roomkaas
zondag - chili sin carne
maandag - risotto met courgette, broccoli, pesto en feta
dinsdag - zuurkoolstamppot met veg. gehakt bal
woensdag - nasi met gebakken ei
donderdag - gebakken aardappels met sperzieboontjes, erwtjes, worteltjes en vega burger

Iedereen vond het geloof ik wel lekker. Heb geen klachten gehad, maar kan natuurlijk ook beleefdheid zijn.

Voor ontbijt en tussendoor en 's avonds had ik nog van alles meegenomen. Lekker veel fruit, yoghurt, noten en nog wat andere dingen. 's avonds had ik vaak niet eens trek in iets lekkers en de rest geloof ik ook niet zo, want ook al hadden ze wel dingen bij zich er werd nooit iets op tafel gezet. Er werd zelfs interesse getoond waar ik mijn bio fruit dan bestel, want de sinaasappels die ik bij me had vielen erg in de smaak.

Éen keer was er iemand naar de bakker geweest en had gevulde koeken en croissantjes meegenomen. Ik heb de gevulde koek gelaten voor wat het is, had daar ook geen moeite mee. Ik verwacht dat er in een croissant wel suiker zit, maar heb er toch maar 1 genomen. Ach als dat de schade is van een week vakantie, kan ik daar wel mee leven. Gelukkig daarna geen last van gehad.

En het resultaat na 1 week vakantie op de weegschaal? 3 ons afgevallen en een goed gevoel, kijk dat is nu een mooi resultaat. Dat is weer eens iets anders dan aankomen tijdens de vakantie.

2 opmerkingen:

  1. Heb je goed gedaan!
    Ik heb een flinke actieve vakantie gehad, maar ben wel 1,5 (of 2?) kilo aangekomen. Ze hadden dan ook een hele goede kok! Normaal let ik wel op gebakjes, snoepen e.d. maar deze 10 dagen even niet.
    Dus ik kan weer aan de slag, want ik was net lekker (geleidelijk) aan het afvallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dit echt een HEEL GROOT compliment waard, om zo bewust van tevoren ermee bezig te zijn en het dan nog uit te voeren ook allemaal, echt super!

    BeantwoordenVerwijderen