dinsdag 11 maart 2014

Pompoenwafels

Een tijdje geleden maakte ik 8 liter pompoenpuree van een mega pompoen. Ik deed het in kleine bakjes in de vriezer om er zo nu en dan eens iets mee te maken.

In het weekend haalde ik zo'n bakje uit de vriezer om er pompoenbrood mee te maken. Maar de hoeveelheid puree was te veel voor één zo'n brood. Nog een brood maken leek me niks, want ik vond het resultaat niet lekker.

Dus ging ik op zoek naar iets anders en dat vond ik. Ik maakte deze heerlijke pompoenwafels. Ik paste het recept een beetje aan om het suikervrij te maken. i.p.v. de basterdsuiker gebruikte ik kokosbloesemsuiker en i.p.v. de vanillesuiker gebruikte ik een eetlepel vanillepoeder en 10 druppels stevia. Ook gebruikte ik vanille rijstmelk ipv gewone rijstmelk en ik nam speltbloem en kokosolie. En het resultaat was heerlijk!

Ik at ze zo zonder beleg. Dit recept ga ik zeker onthouden en vaker maken. Omdat hier toch wel wat suikervervanger inzit, is dit niet iets dat ik regelmatig ga eten als ontbijt, maar wel lekker al tussendoortje voor in het weekend!

Mijn zus vond ze trouwens ook lekker, maar die deed er nog wel een laagje poedersuiker op.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten